Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

ArtWEB - Nowoczesne strony internetowe

Warszawa

1

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

3 metody, by zwiększyć liczbę odwiedzin strony internetowej

Autor: ERT-WEB, publikacja: 2021-07-14

Najważniejszym, a zarazem pierwszym z wielu czynników wpływających na wzrost liczby odwiedzin naszej strony są jej treści. Należy zadać sobie pytanie, czy nasza strona rzeczywiście trafia do naszego internauty, odpowiada na jego potrzeby i pytania.

Sposoby jak większyć ruch na stronie

1. Wyświetlenia i pozycja w wynikach wyszukiwarki Google

Ten odpowiednio dopasowany content, czyli treść strony, jest najważniejszy, ponieważ ma obecnie największy wpływ na SEO (Search Engine Optimization). Pozycja naszej witryny w wynikach wyszukiwania zależy więc od tego, czy dany użytkownik odnajduje na naszej stronie uporządkowane i klarownie przedstawione informacje, których poszukuje. Jeśli tak, to pozycja witryny w wynikach wyszukiwania wędruje w górę, bo im więcej konkretnych treści, tym lepiej.

Sprawdź: Najlepsze pozycjonowanie stron

Część działań SEO można wykonywać samemu. Warto więc zacząć od optymalizacji treści na stronie/stronach, sprawić, aby była bardziej przyjazna dla użytkowników. W treść, zwłaszcza strony głównej, należy wplatać frazy kluczowe. Pomocne będzie w tym wypadku darmowe narzędzie – Planer słów kluczowych Google AdWords. Jednak nie wolno nadużywać słów kluczowych, ponieważ sztucznie powtarzające się w nagłówkach i tytułach mija się z celem. Liczy się tutaj jakość, a nie ilość.

Dobrym pomysłem, który zwiększy efektywność SEO, jest prowadzenie bloga firmowego, w którym nasi pracownicy lub firma, której zlecimy jej prowadzenie, będą umieszczać porady, aktualności i wpisy branżowe.

Cennik prowadzenia SEO

Działanie SEO nie jest tanie i wymaga pomocy specjalistów, którzy nas pokierują. Możemy zatrudnić do tego specjalną osobę, która tym się zajmuje lub zlecić działania SEO zewnętrznej firmie – rozliczy się z nami abonamentowo lub w zależności od rezultatów, zwykle za pozycję określonej frazy w TOP3 lub TOP10 wyników wyszukiwania. Nie jest to tania usługa, ponieważ dana firma marketingowa może sobie zażyczyć od 800 zł do nawet 10 tys. zł za prowadzenie działań SEO, a nawet i więcej.

Nie są to również działania, które przyniosą natychmiastowe rezultaty, więc zanim zauważymy jakikolwiek wzrost liczby odwiedzin, to najpierw musi minąć trochę czasu.

Warto uważać na firmy, które korzystają z przestarzałych już metod SEO – to sprawi, że na naszą witrynę mogą zostać nałożone kary przez Google lub całkowicie znikniemy z wyników wyszukiwania Google.

Przed wybraniem firmy SEO, której powierzymy tak poważne działania, należy przepytać agencje, jakich metod używają do pozycjonowania, a zwłaszcza czy używają bezpiecznych metod zwanych White Hat SEO. Jeśli używają innych, a zwłaszcza niebezpiecznych metod typu Black Hat SEO, czyli stawiają na bezwartościowe strony-zaplecza, tworzone tylko po to, by linkowały do naszej strony, to możemy zanotować pozorny wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania, ale jeśli kiedyś spadniemy poniżej setki lub całkowicie zostaniemy ukarani wykluczeniem z Google – to tylko kwestia czasu.

Zalety SEO

  • wyniki wyszukiwania dają największą korzyść w perspektywie długoterminowej,
  • jeżeli naszej strony nie ma/ nie jest zarejestrowana w Google, to nie znajdą nas nasi klienci,
  • efekty mogą być widoczne, nawet jeśli na jakiś czas zaprzestaniemy działań i prac SEO,
  • podstawowe działanie SEO można prowadzić samemu i całkiem darmowo.

Wady SEO

  • drogie w działaniu na szerszą skalę,
  • pochłania bardzo dużo czasu,
  • rezultat działań SEO nie jest widoczny natychmiast.

2. Reklamy sponsorowane Google AdWords

Linki sponsorowane umożliwiają szybki i tani sposób, by wyświetlić naszą witrynę na szczycie wyników wyszukiwania na zasadzie płatność za kliknięcie/kliknięcia. Koszt jednego pojedynczego kliknięcia zależy od konkurencyjności danego słowa kluczowego. A więc nasze słowa kluczowe, nasz budżet i nasze reklamy będą wyświetlały się tak długo, jak długo będziemy w stanie je opłacać.

Im lepiej posługujemy się AdWordsami, tym lepszy wynik będziemy osiągać. Dużo zależy też od tego, jak precyzyjnie potrafimy dobrać odpowiednie słowa kluczowe i wykluczyć te, których wcale nie potrzebujemy.

Popularny przykład na to, jak działa AdWords, to ustawienie reklam dla słowa „namioty” – jeżeli ustawimy reklamy na dopasowanie szerokie, to nieważne, co internauta wpisze przed i po słowie „namioty”, to i tak zobaczy naszą reklamę. Jednak nie zdajemy sobie sprawy, że popularnym wyszukiwaniem w Google jest zestawienie słów: „namioty do hodowli bydła” – nasze reklamy również będą wyświetlały się dla tej zlepki słów, czego raczej nie chcemy, zwłaszcza jeśli nie sprzedajemy takich namiotów.

Dlatego w przypadku działań AdWords ważne jest doświadczenie.

Ogólnie AdWords jest bardzo dobrym uzupełnieniem działań SEO, jeżeli chcemy zwiększyć ruch na naszej stronie. AdWords nie jest jednak w stanie zastąpić SEO, więc polecamy korzystać z obu metod, bo jeśli przestaniemy płacić za reklamy AdWords, a nie prowadzimy w tym czasie działań SEO, to automatycznie znikniemy z wyników wyszukiwania.

Cennik prowadzenia AdWordsów

Firmy, które zajmują się prowadzeniem AdWordsów, w większości rozliczają się na zasadzie stałej podstawowej kwoty abonamentowej, która połączona jest z procentową prowizją od całego budżetu, który przeznaczamy na AdWords.

Istnieją również agencje, które rozliczają się inaczej – na zasadzie prowizji od sprzedaży, jakiej przyniosły ich działania prowadzenia kampanii w AdWords. Warto zastanowić się więc nad taką formą współpracy.

Zalety AdWords

  • natychmiastowy rezultat,
  • płatność za wynik/wyniki,
  • możliwość oszacowania zwrotu płatności z inwestycji,
  • reklamy wyświetlane są w atrakcyjnym miejscu.

Wady AdWords

  • drogie w działaniu,
  • jeżeli wyczerpiemy swój budżet, jesteśmy niewidoczni dla nowych, potencjalnych klientów,
  • internauci przestają mieć zaufanie do linków sponsorowanych, zwracają się do naturalnych wyników wyszukiwania, umieszczanych nawet niżej.

3. Obecność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to obecnie popularna metoda oferująca sporo możliwości w zakresie zwiększenia ruchu na stronie. Skupia się głównie na najpopularniejszym w Polsce Facebooku, jednak warto mieć na uwadze inne rozwijające się w Polsce media społecznościowe, takie jak: LinkedIn, Instagram czy YouTube. Zwłaszcza Instagram oferuje sporo możliwości.

Dzięki Facebookowi zbieramy fanów, którzy sami chcą śledzić naszą markę/ konto firmowe. Mamy więc możliwość komunikacji z klientami, przedstawiamy im naszą firmę jako autorytet w branży, publikujemy zdjęcia, firmy oraz nawiązujemy emocjonalną więź z klientami, od czasu do czasu publikując też naszą ofertę. To funkcjonuje jak stały newsletter, tylko taki, który jest chętnie czytany i oglądany, a nie zbywany.

Nie trzeba więc chyba tłumaczyć zalet takiego rozwiązania, ponieważ świadomi fani i stali klienci chętniej korzystają z naszej oferty niż nowi, potencjalni klienci pochodzący z innego źródła. Do tego fani naszego profilu mogą dzielić się naszymi wpisami z innymi, wystawiać opinie i za darmo promować naszą firmę.

Kolejną zaletą to przede wszystkim płatne reklamy Facebook Ads, dzięki którym można pozyskiwać nowych fanów i klientów, promować nasze wpisy lub przekierowywać użytkowników Facebooka na nasz profil firmowy czy link do strony. Ceny i wyniki reklamy Facebook Ads są obecnie o wiele korzystniejsze niż płatne reklamy Google AdWords.

Cennik prowadzenia fanpage'a na Facebooku

Jeżeli nie chcecie sami prowadzić fanpage'a (konta firmowego) na Facebooku, to usługę prowadzenia takiego profilu możecie zlecić osobom zewnętrznym – koszt miesięczny od 200 zł do nawet 3000 zł – przez agencje reklamowe.

Zalecamy więc znaleźć jakiś rozsądny kompromis pomiędzy najniższą a najwyższą stawką, ponieważ nie warto zrzucać prowadzenia mediów społecznościowych na niedoświadczoną osobę – znajomego, praktykanta lub stażystę. Można spokojnie zacząć od zlecenia prowadzenie fanpage'a, mieszcząc się w kwocie 300-800 zł miesięcznie – jeśli jesteśmy małym/średnim przedsiębiorstwem i nie potrzebujemy nagłych setek interakcji.

Zalety mediów społecznościowych

  • bezpośredni kontakt z klientami,
  • budowanie bazy klientów, którzy ciągle są z nami,
  • regularne wpisy prezentują naszą ofertę, aktualności i promocje,
  • skuteczne i dosyć tanie płatne reklamy,
  • bezpłatne prowadzenie konta samemu lub zlecenie agencji.

Wady mediów społecznościowych

  • konieczność regularnych działań, by przynosiły korzyści,
  • musimy dać coś od siebie i zaciekawiać użytkowników,
  • nie możemy umieszczać samych wpisów z ofertą,
  • trzeba być ciągle na czasie i aktualizować swój profil.
Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 536 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o pozycjonowaniu stron